Vimpeln-andan unik

Det tar tid att bygga kultur. Därför är det anmärkningsvärt att Vimpeln rankades på plats 33 av 291 köpcentrum i senaste köpcentrumrapporten. Och topp fem av alla citygallerior.

Å andra sidan är det kanske inte så anmärkningsvärt att vi är i det tio procent översta toppskiktet bland Sveriges köpcenter när kunderna står för bedömningen, som de gör i just köpcentrumrapporten.

För vi har något unikt som vi jobbar mycket hårt med. Det är Vimpeln-andan.

Vimpeln har ett bra och brett utbud, men slåss inte utbudsmässigt med de största. Vi är lättillgängliga, men det är de flesta köpcentrum.

Det Vimpeln-andan står för är det personliga mötet. Och det är vi väldigt bra på. Kommer du hit för att handla mat och får ett bra bemötande, går vidare till nästa butik och kanske en till. Och får samma bra bemötande där. Då har du mött den Vimpel-anda vi tillsammans, alla verksamheter på Vimpeln, sätter som kultur.

Att vi alla kan enas kring en sådan kultur handlar om att vi är så pass få att vi har en personlig kontakt med varandra. De finns tydliga forum för butikerna att ha en gemenskap. Alla förstår på djupet att det är service vi lever på.

Tillsammans skapar vi allt för dig – helt enkelt.

– Henrik Melin,  Centrumledare på Vimpeln