Köpvilkor

BESTÄLLNING

På Vimpelns hemsida kan du beställa presentkort som företag. 

Välj antal kort du vill beställa samt vilken summa du vill ladda dem med (från 100-5000 kr). När du anger dina personuppgifter är det viktigt att du kontrollerar att din mailadress är rättstavad då din orderbekräftelse kommer att skickas dit. Presentkorten skickas till den adress du angivit tillsammans med en faktura.

OBS! Som en säkerhetsåtgärd skickas alla presentkort oladdade. När du betalar fakturan bekräftar du att du tagit emot korten i posten. Korten laddas först när vi registrerat din betalning.

FÖRETAGSBESTÄLLNING

Om ni beställer som företag kan ni även ange fakturareferens. Fakturan skickas tillsammans med presentkorten till den adress ni anger i formuläret. Vill ni ange en separat leveransadress går det att lägga till, då kommer produkterna att skickas dit men fakturan skickas med post till den första adressen.

OBS! Om ni väljer separat faktura/leveransadress är det viktigt att ni noterar följande:

Som en säkerhetsåtgärd skickas alla presentkort oladdade. När ni betalar fakturan bekräftar ni att ni tagit emot korten i posten. Korten laddas först när vi registrerat er betalning. Det är därför viktigt att den som betalar fakturan kontrollerar att ni tagit emot presentkorten innan ni betalar fakturan. Momsen specificeras i kassan samt på fakturan.

FÖRETAGSGÅVOR

Julklappar till anställda är skattefria om värdet ej överstiger 450 kr inkl. moms. Läs mer om skatteverkets regler för företagsgåvor på:http://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteinkomst/formaner/gavor.4.7459477810df5bccdd4800014379.html

LEVERANS

Beställningar på upp till 50 presentkort skickas inom 1-2 vardagar. Beställer ni fler kan det ta någon extra dag beroende på vår arbetsbelastning. Som en säkerhetsåtgärd skickas alla presentkort oladdade. När du betalar fakturan bekräftar du att du tagit emot korten i posten.

Korten laddas i regel vardagen efter att vi tagit emot din betalning. OBS! Vi har ingen verksamhet under helgerna.

Julklapp? För att vara säker på att hinna få presentkortet innan julafton måste du lägga din beställning senast den 9 dec.

Var noggrann med att ange rätt adress till mottagaren. Kontrollera att namnet du uppgett även står på mottagarens dörr/brevlåda. Om uppgifterna ej är korrekta bär Vimpeln inget ansvar för leveransen.

BETALNING

Fakturan förfaller 10 dagar efter att ordern är lagd. Det tillkommer en administrativavgift på 50 kr/order. I denna avgift ingår fakturaavgift, porto samt ett omslag till varje presentkort.

RETURER

Korten kan returneras till Vimpeln innan dess att fakturan är betald och korten laddats. Efter detta kan vi ej göra en retur. Vid eventuell retur kontakta oss på presentkort@vimpelnalingsas.se inom två veckor efter din beställning.

Kortet kan ej lösas in mot kontanter. Vid återköp av produkter inhandlade med presentkortet gäller tillgodokvitto från butiken.

ALLMÄN INFORMATION OM vimpelns PRESENTKORT

Presentkortet är ett vanligt VISA-betalkort som mottagaren kan använda på anslutna butiker på Vimpeln. Se vilka på hemsidan.

SÄKERHET

Alla varor förblir Vimpelns egendom tills dess att betalningen kommit bolaget tillhanda. Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Vimpeln förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Förlorade kort ersätts ej. Behandla kortet som en värdehandling.

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

Personuppgifter som registreras i samband med beställning registreras endast för att kunna leverera den beställda varan. När vi ber dig om uppgifter, uppges klart och tydligt varför vi behöver just dessa uppgifter. Det är bara Vimpeln och dennas administration som har tillgång till dessa uppgifter.

Vi följer personuppgiftslagen (PUL) och Vimpeln lämnar aldrig ut eller säljer adressuppgifter eller e-mail adresser vidare till tredje part.

ANSVAR

Vimpeln reserverar sig för eventuella skrivfel på denna webbplats.

SUPPORT

Kontakta oss gärna med frågor. Vi hjälper dig gärna med din beställning. Du når oss på presentkort@vimpelnalingsas.se eller telefon 0730-838 777 måndag-fredag 9.00-12.00 samt 13.00-16.00.

TVISTER

Eventuella tvister avgörs i svensk domstol i enlighet med svensk rätt.

ÅNGERRÄTT

Om du ångrar ditt köp kan du returnera produkterna till oss inom 14 dagar från datumet då köpet gjordes. OBS! Detta gäller endast outnyttjade presentkort. Vid retur måste presentkort, omslag och kuvert returneras till Vimpeln i oförändrat skick.

Kontakta alltid Vimpeln innan du gör en retur, anmälan måste göras skriftligen. Maila oss på presentkort@vimpelnalingsas.se och skriv "retur" i ämnesraden.

Ange eventuellt företagsnamn, namn, adress, kontaktuppgifter, fakturanummer samt det konto ni vill att vi sätter in pengarna på i mailet. Vi kontaktar dig med information om hur du skickar tillbaks produkterna till oss. Kunden står för alla eventuella omkostnader som tillkommer i samband med returen, kunden är ansvarig för produkterna fram till dess att den når säljaren.

När vi mottagit produkterna återbetalar vi köpesumman till det konto ni angett inom 14 dagar.

REKLAMATION

Vi ger i enlighet med konsumentköplagen 36 månaders reklamationsrätt på alla varor. Reklamationsrätten betyder att du som kund kan klaga över fel på varan som har uppstått upp till 36 månader efter köpet. Reklamationsrätten gäller oavsett om felet är synligt eller dolt.

En förutsättning är att felet inte har uppstått som följd av felaktig användning av varan. Är det fel på varan har kunden rätt till omleverans. En reklamation skall vara oss tillhanda inom skälig tid. Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid som inom skälig tid.

Observera att vi enbart ansvarar för presentkortet och dennas funktionalitet. Vill du häva eller reklamera ett köp hos någon av våra leverantörer som du har betalat med ett presentkort från oss, är det till leverantören du i första hand ska vända dig. När presentkortet har utnyttjats i butik bär vi inte längre något ansvar för det. Skulle det mot förmodan uppstå oöverensstämmelser mellan kund och leverantör vill vi naturligtvis försöka att hjälpa. I en eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.